Saccsiv's pe bloc

nu Calendarul este problema

Posted in Răspuns la cititori by saccsiv on Iunie 4, 2010

După ce  am intrat şi eu pe blocul lu saccsiv că văd ce prostii a mai putut să scrie animalu, şi am citit iar răspunsul meu îl dau aici:

BĂ DA PROST MAI EŞTI !!! şi pe zi ce trece te faci şi mai prost, şi probabil din ce în ce mai desfrînat cu tine însuţi la fel ca şi fanii tăi care citesc aici de 15-20 de ori pe zi chiar dacă nu a apărut nimic nou de două sau trei săptămîni, aviz tembelului din Vaslui.

Uite aşa o mică explicaţie ca pentru proşi dar cred că şi asta este prea complicată pentru tine:

Biserica Ortodoxă Romînă Unită cu Roma se mai numeşte şi Biserica Greco-Catolică şi are rangul de Arhiepiscopie Majoră.

Biserica Ortodoxă Romînă Nou-Calendaristică şi Unită cu Roma se numeşte BOR şi are rang de Patriarhie.

Dacă nici acum nu aţi priceput în ce sectă vă aflaţi înseamnă că sunteţi mai proşti ca noaptea.

…………………………………………………………………………….

Acum să vedem ce zice Maica Ecaterina (mai exact a publicat o traducere, iar pentru asta Dumnezeu să-i dea sănătate), vezi gil că tu cît citeşti pornografiile animalului ce doar traduce şi copiază materiale de pe saiturile amerikane, alţii scriu lucruri cu folos şi ar merita mai mult atenţia noastră.

Sfintia voastra, Parinti si Frati, Doamnelor si Domnilor,

As vrea sa va vorbesc astazi despre problema noului calendarism conservator. Atunci cand spun noii calendaristi conservatori, ma refer la aceia care considera noul calendar Gregorian si implicarea in miscarea ecumenica ca fiind rataciri regretabile si chiar, intr-o anumita masura, eretice dar care, cu toate acestea, raman in acele biserici care urmeaza noul calendar si promoveaza Ecumenismul. In timp ce noii calendaristi conservatori considera, pe buna dreptate, ortodoxia ca fiind singura Biserica Adevarata a lui Hristos si adera la doctrinele si practicile ortodoxe cu ravna demna de admiratie, ei se regasesc totodata sub conducerea unor episcopi care neaga aceste doctrine si se leapada de credinta traditionala. Chiar daca aceasta situatie le provoaca cu siguranta neplaceri, ei se vad nevoiti sa o justifice folosind urmatorul argument: participarea episcopilor nostri la miscarea ecumenica este gresita, dar e numai un abuz, nu o erezie; si chiar daca ajunge sa fie erezie, ea se petrece numai la nivel individual, iar nu oficial. Astfel, biserica, ca intreg, nu este implicate in erezie, si cineva poate cu buna credinta sa continue comuniunea cu episcopii in cauza. Aceasta modalitate de gandire sta la baza aproape tuturor incercarilor serioase de a justifica ramanerea in biserica neocalendarista sau ecumenista si la refuzul reintoarcerii la biserica vechi calendarista sau traditional ortodoxa.

Argumentul in sine ridica intrebarea despre ce anume constituie un act oficial, cand, de fapt, Sfintii Parinti nu au facut niciodata o distinctie intre erezia oficiala si cea neoficiala. Istoria bisericii aduce marturie ca ori de cate ori un episcop proclama o erezie in timp ce slujeste in biserica, obstea intrerupe imediat comuniunea cu el, in timp ce alti episcopi ai Bisericii intrerup comuniunea de indata ce stabilesc daca intr-adevar el sustine aceasta aceasta opinie si ii ofera posibilitatea de a o retrage. Acesta a fost cazul lui Nestorie, de exemplu. In orice caz, voi raspunde provocarii si voi demonstra ca biserica neocalendarista a proclamat invataturi eretice in cea mai oficiala capacitate posibila si anume proclamarea publica de catre Patriarh, si aprobarea proclamatiei de catre Sinodul Bisericii.

In 1948 a fost creat Consiliul Mondial al Bisericilor, o organizatie mondiala al carei unic scop este promovarea Ecumenismului si a principiilor ecleziologice neortodoxe pe care acesta se bazeaza. Patriarhia Constantinopolului si un numar de alte biserici ortodoxe au fost membre fondatoare, aratand prin aceasta ca imbratiseaza cu inima deschisa convingerile si scopurile Consiliului: intr-adevar, ele au ajutat la formularea acestor convingeri si scopuri. Carta acestui Consiliu afirma:

Scopul principal al acestei infratiri a bisericilor in Consiliu Mondial al Bisericilor este adunarea lor intr-o unitate vizibila de credinta si intr-o infratire euharistica. In cautarea koinoniei in credinta si viata, marturie si liturghie, bisericile se angajeaza prin Consiliu:

  • Sa promoveze, in duh de rugaciune si responsabilitate mutuala iertarea si reconcilierea;
  • sa adanceasca relatiile dintre ele prin dialog teologic si prin impartasirea resurselor umane, materiale si spirituale;
  • Sa faciliteze marturia comuna in fiecare loc si in toate locurile si sa se sprijine reciproc in munca de misionarism si evanghelizare;
  • Sa promoveze cresterea unei constiinte ecumenice prin educatie si viziunea unei vieti in comuniune inradacinata in fiecare context cultural specific;
  • Sa se asiste reciproc in relatiile cu alte comunitati de credinta;
  • Sa incurajeze reinnoirea si progresul in spirit de unitate, rugaciune, misiune si slujire.

Pentru a incuraja miscarea ecumenista unica, Consiliul:

  • Va promova relatiile intre biserici, mai ales inauntrul dar si in afara afilierii lor specifice;
  • Va stabili si mentine relatii cu consiliile nationale, conferintele regionale ale bisericilor, organizatiile crestine mondiale si alte organisme ecumenice;
  • Va sprijini initiativele ecumenice la nivel regional, national si local;
  • Va facilita crearea de retele intre organizatiile ecumenice;
  • Va lucra in directia mentinerii coerentei unei miscari ecumenice unice in diversele ei manifestari.

    Aceste principii sunt total inacceptabile pentru o persoana cu o intelegere ortodoxa a Bisericii. Ele ilustreaza faptul ca erezia cu care se confrunta ortodocsii nu este doar uniunea cu o biserica eretica sau alta (ceea ce nu s-a intamplat inca decat in cazul Monofizitilor). Mai degraba, erezia este ideea ca acele grupuri eretice din afara Bisericii fac cumva parte din Biserica si ca Biserica Ortodoxa este doar o parte dintr-un intreg care ii include atat pe ortodocsi cat si pe heterodocsi. Deci, orice proclamatie care confera o pozitie ecleziala unui corp aflat inafara Bisericii este o proclamatie eretica, deoarece Biserica Ortodoxa este intreaga Biserica. Celelalte asa-zis biserici nu sunt biserici, ci adunari false care se opun acelei Una, Adevarate Biserici. Ele sunt anti-biserici. Carta si misiunea – chiar si numele – Consiliului Mondial al Bisericilor loveste la radacina doctrinei Ortodoxe prin asezarea tuturor “bisericilor” la acelasi nivel ontologic. Mai mult, Consiliul Mondial al Bisericilor recunoaste in mod intentionat doar o singura miscare ecumenica; si anume, propria sa miscare. Nu lasa loc pentru un “Ecumenism Ortodox” legitim care sa incerce sa ii converteasca pe heterodocsi. Nimeni nu poate sustine ca motivul participarii Ortodoxiei in Ecumenism este marturisirea Ortodoxiei, de vreme ce singura parte a “Ortodoxiei” acceptata este chiar cea ce se poate conforma principiile cartei Consiliului Mondial al Bisericilor, document care, asa cum am vazut, respinge invatatura ortodoxa despre Biserica. Ecumenismul este exact opusul evanghelizarii.

    Orice biserica care adera la Consiliul Mondial al Bisericilor imbratiseaza, asadar, principiile ecleziologice care stau la temelia Consiliului. Aceste conceptii devin parte a credintei bisericii respective. Patriarhia Constantinopolului si celelalte Biserici Neocalendariste nu numai ca au acceptat si formulat aceste principii, ci au dovedit si continua lor adeziune la ele sub diverse forme in ultimii saizeci de ani. Deci, nu exista nici o indoiala ca doctrina oficiala a bisericilor Neocalendariste este cea ecumenist-eretica, in ciuda faptului ca multi credinciosi neocalendaristi dezaproba pozitia Bisericilor lor.

    Odata ce bisericile neocalendariste si-au expus principiile ecumenice, ele nu au intarziat sa le si aplice in mod concret. Unul dintre primii pasi catre punerea in practica a invataturilor ecumeniste a fost ridicarea anatemei din 1054 impotriva Bisericii Romano-Catolice. Patriarhul Atenagoras si Sinodul Patriarhiei Constantinopolului au savarsit aceasta actiune in decembrie 1965. Intr-o declaratie comuna cu Papa Paul al VI-lea, ei au afirmat ca:

    • Regreta cuvintele ofensatoare, reprosurile fara temei si gesturile reprobabile care au marcat, de ambele parti, evenimentele triste ale acelei perioade;
    • Regreta si inlatura, atat din memoria cat si din mijlocul Bisericii, sentintele de excomunicare care au urmat acelor evenimente, si a caror amintire a influentat pana in zilele noastre actiunile si actele de caritate, convenind sa le dea uitarii.
    • Prin lucrarea Duhului Sfant, cu regret pentru greselile istorice si cu perseverenta, diferentele existente vor fi sterse si se va ajunge la o intelegere si expresie comuna a credintei Apostolice si a cerintelor ei.

    Semnificatia acestui document oficial este clara: condamnarea ortodoxa a ereziilor latine este “fara temei” si trebuie trebuie data uitarii; si faptul ca noi nu intelegem inca credinta Apostolilor.In septembrie 1990, delegatii oficiali ai Bisericilor Neocalendariste s-au intalnit in Chambesy, Elvetia cu reprezentantii oficiali ai Bisericilor Monofizite. Ei au reafirmat acele aspecte ale Cristologiei in privinta carora atat Ortodocsii cat si Monofizitii au fost intotdeauna de acord, au ignorat sau respins ca neintelegeri semantice punctele de vedere divergente, si in final au declarat:

    • In lumina acordului cu privire la Cristologie si a tuturor afirmatiilor comune de mai sus, am ajuns acum sa intelegem in mod clar ca ambele familii au mentinut in mod loial aceeasi credinta Cristologica Ortodoxa autentica, intr-o continuitate neintrerupta cu traditia apostolica, desi au utilizat termeni Cristologici in mod diferit. Acesta credinta comuna si loialitate neintrerupta pentru Traditia Apostolica trebuie sa fie baza pentru unitate si comuniune.
    • Ambele familii sunt de acord ca anatemele si condamnarile trecutului care ne despart astazi trebuie ridicate de catre Biserici pentru ca ultimul obstacol in calea unitatii depline si comuniunii dintre familiile noastre sa poata fi inlaturat prin harul si puterea Domnului.
    • Amandoua familiile sunt de acord ca ridicarea anatemelor si condamnarilor se va face pe baza faptului ca Parintii si Sinoadele condamnate anterior nu sunt eretice.

    Acordul de la Chambesy este o pledoarie deschisa in favoarea ereziei antice a monofizitismului. Acceptarea ei de catre Ortodocsi a fost posibila prin intermediul ereziei moderne a Ecumenismului, care permite coexistenta celor doua doctrine aflate in excluziune mutuala, pretinzand ca adevarul este fie media dintre ele, fie ceva ce va fi descoperit in viitor, sau pur si simplu ceva irelevant cate vreme se manifesta dragostea frateasca.

    Cativa conservatori neocalendaristi pretind ca acordul de la Chambesy nu este o declaratie oficiala de credinta ci, mai curand, o serie de recomandari formulate de teologi in nume personal, pe care bisericile au libertatea sa le accepte sau sa le respinga. Superficialitatea acestei notiuni, este totusi contrazisa de asa-numitul “Acord pastoral dintre Patriarhatele Coptic Ortodox si Grec Ortodox din Alexandria” care a fost semnat in 2001. Acest document anunta:

    • Sfintele Sinoade, al Bisericii Ortodoxe Coptice si al Patriarhiei Orthodox Grecesti a Alexandriei si intregii Africi, au acceptat deja rezultatul dialogului oficial pe teme Cristologice dintre Biserica Ortodoxa si Bisericile Ortodoxe Orientale, care include cele doua acorduri oficiale: primul, in materie de Cristologie, semnat in iunie 1989, in Egipt, si al doilea, deasemenea pe chestiuni Cristologice si cu privire la ridicarea anatemelor si a restaurarii comuniunii depline semnat la Geneva (i.e., Chambesy) in 1990 in care se stipuleaza ca “in lumina acordului stabilit in privinta Cristologiei, am inteles acum in mod clar ca ambele familii au mentinut cu devotiune aceesi credinta Cristologica autentica si continuitatea neintrerupta cu traditia Apostolica.” S-a stabilit recunoasterea reciproca a tainei Botezului pe baza cuvintelor Sf. Apostol Pavel “Un Dumnezeu, o credinta, un botez” (Efeseni 4:5)

Documentul afirma mai departe:

  • Sfintele Sinoade ale ambelor Patriarhii au convenit sa accepte taina casatoriei atunci cand ea se petrece intre doi parteneri care nu apartin aceleiasi Patriarhii. Fiecare dintre cele doua Patriarhate va accepta savarsirea tuturor celorlalte taine pentru noua familie crestina mixta.
  • Aceasta declaratie arata in mod clar ca Patriarhia Alexandriei priveste acordul de la Chambesy ca pe o enuntare oficiala a doctrine si nu ca pe o judecata personala a unor indivizi. Mai mult, Patriarhia a recunoscut oficial pe Monofiziti ca alcatuind o Biserica la fel de legitima si de adavarata precum cea Ortodoxa. Intr-adevar, se enunta ca Ortodocsii sunt de “aceeasi credinta” cu Monofizitii.

    Inca si mai problematica este decizia Sfantului Sinod al Antiohiei sub Patriarhul Ignatius al IV-lea, luata in iunie 1991. In privinta relatiilor sale cu Monofizitii Sirieni, Biserica Antiohiei anunta ca va respecta urmatoarele masuri:

    • “Respectul mutual complet in privinta ritualurilor, spiritualitatii, mostenirii si sfintilor parinti.
    • Includerea parintilor si traditiei ambelor biserici in educatia crestina si invataturile teologice;
    • Retinerea de la acceptarea membrilor uneia dintre biserici de catre cealalta indifferent de motivatie.
    • Organizarea unor intalniri are ambelor sinoade, ori de cate ori este necesar;
    • Atunci cand doi episcopi ai celor doua biserici se intalnesc pentru un serviciu spiritual, cel cu mai multi credinciosi va conduce serviciul.
    • Daca un preot al oricarei dintre cele doua biserici se intampla sa se afle intr-o anumita zona, el va oferi sfintele taine pentru membrii ambelor biserici, inclusiv sfanta liturghie si taina cununiei;
    • Daca doi preoti ai ambelor biserici se intalnesc intr-o anumita comunitate, ei vor sluji cu randul, iar in cazul incare vor sluji impreuna, cel cu mai multi credinciosi va conduce serviciul;
    • Daca un episcop al unei biserici si un preot al celeilate se intampla sa slujeasca impreuna, conducerea serviciului religios va reveni, in mod natural, episcopului.”

    Cu alte cuvinte, Patriarhia Antiohiei a abandonat cu totul Biserica Ortodoxa si se afla in comuniune deplina cu Monofizitii. Patriarhatul a decis ca sinoadele ecumenice – care intrupeaza expresia definitiva a credintei pentru o biserica – sunt optionale, si ca nu este necesara adeziunea la ele pentru a face parte din Biserica Ortodoxa.

    Deci, vedem cum erezia Ecumenismului opereaza la doua niveluri. Pe de o parte, Bisericile Neocalendariste accepta ideea de baza ca alte organisme crestine sunt parte din Biserica si ca Biserica nu este neaparat sinonima cu Ortodoxia. Acesta este Ecumenismul teoretic. Pe de alta parte, ei recunosc ca anumite organisme eretice, precum Biserica Romano-Catolica si Bisericile Monofizite, sunt de fapt Ortodoxe ca doctrina si astfel au intrat chiar in comuniune cu Monofizitii. Acesta este Ecumenismul practic.

    Ambele forme de Ecumenism functioneaza in Bisericile Neocalendaristice la cel mai oficial nivel posibil. Ele au fost proclamate public de un Patriarh si au fost ratificate de Sfantul Sinod. Nu este cu putinta sa fie mai oficiale decat sunt deja. Mai mult, asemenea actiuni se cuvin a fi cercetate nu in mod izolat, ci in contextul efectului general al Ecumenismului asupra Bisericii. Nenumarati ierarhi au facut afirmatii blasfemiatoare respingand virtual fiecare dogma ortodoxa, se fac rugaciuni comune cu ereticii in mod constant, impartasania este oferita fara restrictii Romano-Catolicilor si altor heterodocsi, si acorduri precum asa-numita uniune de la Balamaand si recenta proclamatie oripilanta a celui de al 9-lea Ansamblu al Consiliului Mondial al Bisericilor sunt toate incuviintate de catre delegatii oficiali ai Bisericilor Neocalendariste. Toate aceste proclamatii sustin Teoria Ramificatiilor si multe alte erori.

    Erezia ecumenismului nu a infectat doar unele dintre Bisericile Ortodoxe locale, ci pe toate. Fiecare dintre Patriarhii a contribuit in modul ei la pervertirea credintei Ortodoxe: Constantinopolul prin ridicarea anatemei pe care Sfintii Parinti au aruncat-o asupra Bisericii Romano-Catolice, Alexandria prin acceptarea Monofizitilor ca Ortodocsi, Antiohia prin impartasirea din acelasi potir cu Monofizitii, si toate Bisericile Ecumeniste in ansamblu prin participarea la Consiliul Mondial al Bisericilor si prin renuntarea la intelegerea Patristica a Bisericii. Toate Bisericile Ecumeniste sunt in comuniune deplina intre ele si impartasesc aceeasi credinta ecumenica: credinta uneia este credinta tuturor, si toate Patriarhiile sustin si incurajeaza gesturile ecumenice ale celorlalte.

    Intrebarea noastra de baza in acest moment trebuie sa fie: ce sa faca credinciosii atunci cand episcopii lor sunt in erezie? Raspunsul patristic este fara echivoc: sa intrerupa comuniunea imediat, deoarece acei episcopi nu mai reprezinta Biserica ci un organism strain. Este imposibil pentru crestinii ortodocsi sa primeasca impartasanie de la episcopi eretici, de vreme ce un Potir Euharistic comun reflecta o credinta comuna. Sf. Chiril al Alexandriei spunea ca “Trupul lui Hristos ne aduna intr-o unitate” si ca “nu exista dezbinare a credintei intre cei credinciosi.” Iar Apostolul Pavel se intreaba: “Ce are in comun lumina cu intunericul? Ce armonie este intre Cristos si Belial?”

    Atunci cand episcopul Monotelit Teodosie l-a intrebat pe Sf. Maxim Marturisitorul de ce s-a oprit de la impartasanie cu scaunul Constantinopolului, sfantul a raspuns:

    In cea de a sasea proclamatie a ultimei enciclice , Cirus, Patriarhul Alexandriei, a publicat cele Noua Capitole (afirmand ca Hristos are doar o singura energie), care a fost aprobata de scaunul Constantinopolului. Curand dupa aceea, noutatea introdusa in acel document a fost adoptata si de altii, rasturnand definitiile Sfintelor Sinoade. Aceste inovatii au fost elaborate de episcopii Serghie, Pirhus si Pavel, asa cum toate celelalte Biserici stiu prea bine. Acesta este motivul pentru care, eu, slujotorul tau, nu sunt in comuniune cu tronul Constantinopolului. Sa respingem ofensele aduse de acesti oameni si sa ii pedepsim pe vinovati; atunci drumul spre mantuire se va redeschide, iar tu vei pasi pe calea lina a Evangheliei netulburat de erezii. Cand voi vedea Biserica Constantinopolului pasind asa cum o facea ma inainte, voi intra in comuniune cu ea de buna voie, dar cata vreme scandalul ereziei persista in ea, iar episcopii ei sunt calcatori ai dreptei credinte, nu exista argument sau persecutie care sa ma aduca de partea ta.

    Cu o alta ocazei, Eparhul Constantinopolului l-a intrebat pe Sf. Maxim:

    “Intri in comuniune cu Biserica noastra sau nu?”
    “Nu intru!” a spus sfantul.
    “De ce?” a intrebat Eparhul.
    “Pentru ca respinge proclamatiile Sinoadelor Ortodoxe” a spus Maxim

    Eparhul a continuat: “Daca e asa, cum se face ca parintii acelor sinoade sunt pomeniti in Bisericile noastre?”
    “Ce castigati pomenindu-i daca va lepadati de invataturile lor?” i-a replicat Sfantul.

    Asemenea exemple se pot da la nesfarsit. E destul sa spunem ca cel mai de baza criteriu al ecleziologiei ortodoxe este oprirea de la comuniunea cu episcopii eretici. Regula se aplica chiar inainte ca acesti episcopi sa fie condamnati de un sinod ecumenic, asa cum vedem in cazul Sf. Maxim, care a intrerupt comuniunea cu decenii inainte de condamnarea Monoenergismului si Monotelitismului de catre al 6-lea Consiliu Ecumenic.

    Aplicarea acestor principii la situatia prezenta ar trebui sa fie de la sine inteleasa. Oricine se considera pe sine Crestin Ortodox trebuie sa intrerupa comuniunea cu orice episcop care predica, se face partas sau incurajeaza Ecumenismul, direct sau indirect, si trebuie sa se alature acelor Crestini Ortodocsi care deja au intrerupt contactul eclezial cu asemenea episcopi. Acei Crestini sunt chiar Vechii Calendaristi sau Adevaratii Crestini Ortodocsi, care au respins erezia ecumenismului din momentul in care a aparut si in nici un fel nu s-au lasat murdariti de comuniunea cu episcopii care au pervertit credinta Apostolica. Atunci cand conservatorii neocalendaristi vor face acest pas, ei vor urma calea Sfintilor Parinti; ei se vor separa de eretici si vor urma ceata Ortodocsilor.

    20 Răspunsuri

    Subscribe to comments with RSS.

    1. gil said, on Iunie 4, 2010 at 5:55 pm

      rortodox esti atat de prost incat daia s au sinucis dinozaurii:stiau ca o sa te nasti tu ! mai prostule cum pot fi sfinti care cred diferit? mai bolovane daca in 2000 de ani toti sfintii au fost pe vechi ce vi tu sa mananci cacao cu polonicu ? vrei sa ai alt calendar alte randuieli alta credinta decat sfintii? treaba ta ,dar nu vomita prostii pe care nu spui cine le a spus,vi sa otravesti mintile basiste ale oamenilor slabi la creieri cu prostii! bai gogomane cine e atat de dobitoc sa strice randuielile dumnezeiestii biserici si sa se justifice ca vrea sa se mantuiasca singur caci singuri santeti bai timpitilor,mai nebunilor caci nebuni sant cei ce inventeaza noi credinte cand Dumnezeu s a revelat!

    2. gil said, on Iunie 4, 2010 at 6:11 pm

      adrian .i este alt nebun ce comenteaza la saccsivul cel inoit! este un bou care practic ii face rataciti pe sfinti caci toti sfintii au mers dupa regulile sfinte adica neschimbabile!! asta inseamna sfint:ca e voia lui Dumnezeu,ca e de la Dumnezeu..deci numai un nebun poate spune altceva decat a spus Dumnezeu ! mai e unul cu minte putina si care nu poate sa mestece ce citeste,nu poate analiza,el zice ca e sfint un militar care a fost ucis de ceceni,problema ca nu i se stie credinta caci ortodocsi azi multi zic ca sant,cine poate sti credinta lui cand vedem cum BOR zice ca Sfintul Ioan Hozevitul este al lor cand el tocmai de BOR a fugit in alta tara!! La fel si Cuv Filotei Zervacos care a fost pe vechi astia de pe nou zic ca a fost al lor!!! La orice om ca sa incepi sa vezi daca a fost sau nu sfint incepi prin a vedea daca a avut credinta dreapta !!! ca se fac minuni la mormantul unuia sau altuia cu credinte diferite nu e o minune pentru un crestin caci stie ce putere pentru ochiul din carne al omului are dracul ,repet pentru cine vrea sa caste gura la minuni:se cerceteaza in primul rand :CREDINTA!!

    3. gil said, on Iunie 4, 2010 at 6:18 pm

      veaceslav esti din rep moldova dar esti prost greu de tot! bai timpitule cum sa fie doua credinte daca este doar un Dumnezeu? sau crezi ca Dumnezeu nu poate sa randuiasca ceva,sau Dumnezeu nu e prea hotarat? bai tembelule aduci tu ceva care zici tu a fost scris de un sfint,dar daca vrei vin sa ma intalnesc cu tine sa ti dovedesc ca asta e o facatura dar faptul ca tu ai inghitit o arata ca esti neatent si prea prost ! cum poate un sfint sa spuna altceva ,total diferit de alti sfinti? bai retardatule mintal du te si vorbeste la stele la fel cum fac javrele!

    4. gil said, on Iunie 4, 2010 at 6:21 pm

      am vrut sa nu mai comentez dar vazand ca saccsivu de pe nou da cu putere intr un om ce se lupta sa arate realitatea mi am schimbat brusc hotararea,asta arata precum s a spus mereu ca:saccsivul cel nou este de fapt patriarhu danielush

    5. gil said, on Iunie 4, 2010 at 6:25 pm

      ioana sa dus la iustin pirvu si a iesit rusinata!!! ce tia facut fetit o de te ai rusinat! arata ne si noua ce ti a facut de te ai rusinat !! sau numai ti a propus ?? ne faci curiosi ! esti tinara?esti dragutza ?? ca proasta se vede ca esti ! pai daca ti a spus altfel decat sfintii? d aia te ai rusinat ? vino si pe la noi ca tot asa o sa pleci:rusinata !! ce zici ?

      • ariveronica said, on Iunie 4, 2010 at 8:09 pm

        gil cu cine te certi?:)) nu e ca ai crize de semiindracire ?!!! parca iti revenisesi? iar ai baut un borcan de ness?nu vezi si singur ca iei dracii lor daca citesti acolo ?trebuie sati spun eu?
        de ce crezi ca sfintii au interzis citirea cartilor eretice?ia mediteaza un pic?

    6. ariveronica said, on Iunie 4, 2010 at 8:28 pm

      aceasta ecaterina imbracata de calugarita(eu nu o consider maica decit pe Maica Domnului si calugarita nu poate fi atita timp cit da sfaturi publicind trebuie mai intii sa scoata macar draci ca asa zice la evanghelie ca ii veti cunoaste pe ei dupa faptele lor)in fine cui se adreseaza cu preasfintite si fratilor ?celor pi nou?pai oricine poate sa si faca autocritica si sa se dea ca scoate birne din ochii altora dar de facut cu fapta- nik , se infrateste cu cine ca nu inteleg?

      • saccsiv said, on Iunie 4, 2010 at 9:21 pm

        textul îi aparţine de fapt părintelui Maxim din america şi a apărut şi pe http://hristofor.wordpress.com/ , interesant este cum a apărut simultan pe două blocuri ale stiliştilor (Hristofor aparţine de BOR prin Chişinău) mai ales a unor persoane care nu au nici o legătură una cu cealaltă.

        • ariveronica said, on Iunie 6, 2010 at 7:37 pm

          deci textul care lar fi scris Maxim si la tradus Ecaterina a aparut la hristofor si unde in alta parte ca nam inteles?

          • saccsiv said, on Iunie 8, 2010 at 10:34 pm

            eu am citit pe tradiţiaortodoxă.wordpress şi acolo nu era traducea, ci doar două linkuri, unu către hristofor.wordpress şi al doilea către maicaecaterina.ro şi mai zicea şi că nu există nici o legătură între dînşii

            • ariveronica said, on Iunie 9, 2010 at 10:36 pm

              abureli pentru fraieri ca sint amindoi securisti sau tu crezi ca curvele se rostogolesc la minastirii, dupa care se dau dea dura pe net si sanki se mintuie, hocus pocus si pretind sa fie introdusi la pateric in circulatie fiind inca.
              eu la crestinii de finta leas da niste sfaturi inainte sa publice invatatura pentru altii-
              1)sa se urce pe cintar sa vada cite kg au.
              2)sa se uite in oglinda sa vaza ce mecla au, dupa care sasi traga o flecma zicindusi- jigodie prefacuta (ca sa vada daca isi sufera macar ocara proprie) :))
              3)sa faca 300 de metanii intro ora fara sa gifiie.(si se intelege ca la fiecare tr sa spuna rugaciunea fara imprastiere)
              4)sasi scoata dracii privati zicindusi- daca pe ai tai nui scoti cum vei ii vei scoate pe ai altora cu sfaturile tale copiate si prezentate pe tava intrun cocteil de nu se intelege din ce si cum e facut.
              5)sasi comande cosciug si sa se culce in el cintindusi imn de imormintare de fiecare data.
              …………si mai sint de adaugat, da macar sa treaca de treptele de mai sus. :))

    7. gil said, on Iulie 10, 2010 at 1:18 pm

      este un mod de exprimare yogin adoptat de cei de stilul nou,adica de popa proclu,popa iustin pirvu,sac csiv …:ei vorbesc vorbe fara noima,fara inceput si fara sfarsit:antihristul sa nascut si face ceva-dar inseamna ca stie unde este,cum il cheama..dar nestiind nu spune decat ceva vag iar papalapte de fraieri care casca gura la ei zic:ai vazut ce a proorocit!!!! mare sfint i mai !!! alte vrajeli :antihristul traieste si face ceva !!! -dar nu spune nimic mai mult,iar gura casca zic:mai ce sfint poate sa fie asta vezi?! daca astia de pe nou se cred in dreapta credinta cum de vorobaresc de profetiile care spun de apostazia generalizata ??cum sant si cine sa fie apostatii cand prosti ca saccsiv spun ca si biserica serghianista rusa deci si romaneasca dau sfinti !! mai traznitilor spuneti cine sant cei multi apostati daca aveti curaj? vorbesc de asemanarea care va fi si chiar este intre conducatorii bisericii care nu l au aratat pe Hristos si de conducatorii bisericesti de acum care nu il vor arata pe antihrist,dar se prefac ca intorc profetiile pe toate partile,ca sant dornici sa afle cine este antihrist,ca si conducatorii politici care ne omoara spunind ca cerceteaza solutii pentru salvarea noastra

    8. gil said, on Iulie 13, 2010 at 3:47 pm

      razbointrucuvint si saccsiv (cel stil nou) au niste articole sataniste din punct de vedere al logicii(cel putin):aduc acu un popa care spune sa luam actele biometrice ca nu ie pacat ca (zice el) acu nu ie vremuri apocaliptice ca nu sa nascut antihrist !!(deci sa zicem ca se naste in 2011 inseamna ca aprox prin 2044 putem sa fim atenti la ce facem ca pina atunci totu e ok)dar atunci popa iustin timberlake sau popa cleopa nu sant ortodocsi,caci astia au zis ca antihrist e nascut de cativa ani buni !!! azi zic una si miine contrariul(ca base) !! zilele trecute l au bagat pa un popa(rafail aghiortaitul)care zicea sa se faca un sinod sa osandeasca serghianismul si ecumenismu ??popa asta fiind chiar rus ie o intrebare:sa se faca pentru popi imbecili cate 2 sinoade pe zi??? ca sinodul rus condus de un mare sfant cu sfinte moaste a dat anatemei si serghianismu si ecumenismu !!! aaa ca sa trezit si popa rafail si vrea un sinod personal ??? poate sa ne spuna ce mananca astia de stil nou de sant asa de contra cu ei insasi??? cum pot fi asa de alcolici??pun medicamente ieftine in alcolul pe care il consuma??trag pe nas iarba ???

      • ariveronica said, on Iulie 15, 2010 at 3:42 pm

        nui nevoie :)) ca sint beti de iluzii pe care si le fac neincetat ei nu traiesc in lumea reala si nici nu vor deoarece siau creat adevarul lor si lumea lor de aceea se si razboiesc intre ei ca nus crestini ci doar zic ca sint si deaceea vor mosteni partea mincinosilor. crestinul isi face razboi lui insusi ca sa devina si mai bun crestin.

    9. gil said, on Iulie 15, 2010 at 9:25 pm

      seby este un comentator inspirat de dracul comediei si sa va spun acum ce creier de musca are:un comentator zice:fereste ma Doamne de prieteni ! iar seby cap de musca il cearta si i zice :”boule nu stii ca nu ai voie sa judeci?” dar seby asta cu cip in loc de creier si cu minte de drac de ce il judeca pe altul?? mai fratilor cine sant figurile astea retardate care comenteaza pe blogurile ortodoxe? am intrat si io pe tot ce se da ortodox dar chiar daca se copie un articol de la un sfant voi ati vazut cine comenteaza? niste copii fara judecata,niste ambitiosi fara motiv,niste razbunatori…

      • ariveronica said, on Iulie 17, 2010 at 1:13 pm

        ce te miri? :)) au invatatori pe net saccsiv recunoaste singur ca se drogheaza la greu cu tot ce apare nou cica sa le spuna si la altii daca e adevarat drogu respectiv :))uite textu : – Nu stiu daca despre aceste droguri digitale e vorba in primul clip youtube, nu am casti sa ascult asa cum prevad indicatiile, dar oricum, nu l-am putut asculta integral, ci doar cateva fragmente pe sarite.- bate apropoul sai trimita lumea bani de casti ca e saracut si nu are sa se poata droda mai bine :)) conform indicatiilor….

    10. gil said, on Iulie 26, 2010 at 7:08 am

      am recitit aceste scrieri si scot in evidenta ca greseala oficiala sau neoficiala e tot aceasi greseala,ca acum aduc aici din nou ispita vechilor calendaristi din romanica:toti crestinii de pe vechi au semnat ca vor si ei sa intre sub protectia BOR(pentru salarii,paduri..deci bani si avantaje materiale..),dar clerul dupa ce au luat semnaturile de la fraieri(ca nici nu li sa aratat ce au semnat!)nu le a mai spus oamenilor NIMIC despre mersul demersului ! si daca ii explicai cuiva ca a te supune fatza de BOR este ceva rau zicea ca nu sa aprobat(cu toate ca nu avea dovezi nici ca sa aprobat nici ca nu sa aprobat)asta ca sa ramana in bosv si sa si linisteasca constiinta care ii tragea un semnal de alarma!! deci si bosv istii gandesc ca cei de pe nou:raman intr o grupare gresita si aduc tot felul de scuze si explicatii ca el personal nu este atins de greseala,ca altii o fac,ca el nu e de acord..dar are comuniune cu cel ce grseste ca doar nu trebuie sa ne lasam de biserica pentru greselile altora!!!spun sfintii ca daca nu s ar da razboiul mondial toti am lua cipurile,ca vedeti si voi :nu mai exista acea putere in noi care sa spuna: NU,atat si pina aici..NU vreau,RESPING legea ta draceasca..

      • ariveronica said, on Iulie 26, 2010 at 11:59 pm

        daca au devenit curve, nu stii tu ce zic curvele? nu,nu,nu si de fapt e da, da, da. e inutil sa te enervezi , pai tu ai buletin deala nou? atunci ai sa primesti si semnu vezi ultimile raspunsuri care i leam dat lui catehumen pe http://varsanufie.wordpress.com/ puneti tu pe foc buletinu si dupaia ai tot dreptul sa te enervezi ca nu fac si altii la fel :))

    11. gil said, on August 28, 2010 at 12:22 pm

      Schimbarea calendarului a fost planuita cu mult timp in urma…
      Iata un fragment dintr-o Pastorala a Patriarhului Ecumenic Chiril al Constantinopolului din anul 1756:
      Cei ce se vor alipi la Pashalia gregoriană şi călindarul nou papistăşesc, fie el Preot sau mirean, să fie îndepărtat de la Dumnezeu şi blestemat: pentru ca după moarte să nu putrezească, ci să rămână în veşnicile munci. Pietrele şi fierul să se desfacă şi să se risipească, iar acelaşi niciodată şi nicidecum Să moştenească el lepra lui Ghezie şi să se gâtuie ca Iuda. Să fie pre pământ ca odinioară Cain, în tot locul tremurând şi oftându-se; mânia lui Dumnezeu să fie preste capul lor, iar soarta lor să fie cu Iuda vânzătorul şi cu tăgăduitorii de Dumnezeu, iudeii; pământul, desfăcându-se să i înghită pre ei, cum au înghiţit pre Adrian (Aviron) şi Datan.
      Îngerul Domnului să-i gonească pre ei cu sabiea în toate zilele vieţii lor, să stea el sub toate anatemele Patriarhilor şi a Soboarelor, sub veşnica lepădare de la biserică şi aruncaţi în nestinsa gheenă a focului. Amin.
      Astfel, din aceasta pastorala (si nu e singura) ne dam seama ca ceea ce s-a intamplat- schimbarea calendarului- nu era si nu este necesar.

      • ariveronica said, on August 28, 2010 at 3:08 pm

        planul e si mai vechi da nu stiai tu. Daniel cap 7 verset 25 Şi va grăi cuvinte de defăimare împotriva Celui Preaînalt şi va asupri pe sfinţii Celui Preaînalt, şi îşi va pune în gând să schimbe sărbătorile şi legea, şi ei vor fi daţi în mâna lui o vreme şi vremuri şi jumătate de vreme.(in biblia b.o.r.)Si cuvinte va grai asupra celui Prea Inalt, si pre sfintii celui Prea Inalt va amagi si va cugeta sa schimbe vremile si legea, si se va da in mainile lui pana la vreme si vremi si jumatate de vreme.-asa e in 1914- o leaca de diferenta pentru cine are intelepciune sa inteleaga,ca sint unii care put de prostie si pe net am vazut cum ii si imrinceste lumea-tot pe net:))ca zic :vremurile apocaliptice bat la usi:)). mie imi pare ca usile apocalipsei stau sa se inchida si va incepe curind bairamu final si atunci o sa bata toti astia demonizati de buna voie la usi pe dinauntru sa fuga afara da no sa le tina figura, ca sa scris sisi vior ruga moartea da ea nu va veni-de trebuie mai intii sa danseze la bairam dupa cum cinta muzica ca le placea sa iasa pe net cu un sac negru in pe cap si sa se laude ca sint vazatori cu duhurile:)) ar fi mai util sasi construiasca cosciug pentru compiuter ca in curind nu vor mai fi bune de nimic.


    Comentariile sunt închise.

    %d blogeri au apreciat asta: